11 Kasım 2009 Çarşamba

gecenin bir yarısı neden mi uyanılır?


11 kasım annemin doğum günü..sabah onunla uzun uzun telefonda sohbet ettikten sonra ne yapıp etmeliydim de onu bu özel günün de azıcıkta olsa sevindirmeliydim..günlük telaş ancak çocuklar uyumaya başlayınca duruluyor..aksilik o ya dün gece hülyacığımın kısa kısa uyanma nöbetlerinden birinde benim de içim geçivermiş..iyi yorulmuş olacağım ki kalkamadım bir türlü ama 3- 4 saatten fazla da uyuyamıyorum genelde..muhtemelen ibrahim'in boşalan süt bardağına yenisini hazırlamak için uyanmıştım,uzunca uyumuş olacağım ki hemen daha da fazla geç kalmadan yani yeni gün başlamadan anneme mesajını yazıp,çizip ulaştırmalıydım..tabi ilhamın gelmesi için önce iştaha yol veririm her zaman :))herkesin yemek borusu var benim iştah borum..Allah'ım ne de muhteşem yaratmışsın her bir nimeti diye diye,hissede hissede yerim her zaman ben..misafirlikte çayın yanına simit peynirmi konmuş sadece of of o ne tatlı ikramdır,benim için fazla özel hazırlıklara gerek yoktur aslında..çayımın şekeri bol olsun o yeter!her neyse önce mutfakta iki tabağa bir güzel meyvelerimi doldurdum.neler mi? 2 kivi,1 + önceden yarım kalmış bir elma daha,1 mandalina,
1 portakal ve de 1 muz...hem yer hem düşünürüm..yemeye başlarken yazmaya da başlarım..
geçen sene ilk defa farklı olarak arkadaşlarıma isimlerinin baş harfleriyle dizeleri başlayan şiirler yazmıştım..ben de yer etti bu alışkanlık..çocukluğunu manilerle,dizeleri kafiyeli aynı nakaratlı şiirler,şarkılar içinde büyümüş biri olan bana ,böylesi şiirler yazmak çok eğlenceli geliyor..çocukça bir yandan bir yandan da sevdiğim kişiye söylemek istediklerimi isminde toparlamış olmak ayrı bir anlamlı geliyor bana..
annem içinde aynısını yaptım..
gülden de ananesi için kağıdın bir yüzüne rengarenk çiçekler çizdi yanına da boydan aşağı her bir renkten kalpler kesip yapıştırdı..güldenim hiç yorulmaz maşallah çevirdi arka sayfayı devam etmek istedi,bir kraliçe çizdi son kalbi ni de yanına yapıştırdı o da olacak ya annemin en sevdiği renk; mor.resmi bilgisayarımın kamerasında alelade çekip şiirime iliştirdim:
mor kalpli kraliçeye ismine münhasır bir şah-eser ortaya çıkmış oldu.
tüm gün anneme facebook tan tebrik mesajı geldi benim jestim de en sonuncusu oldu sanırım.sabah ilk işi eminim şöyle bir bakmak olur maillerine ve yine eminim gözlerine ve gönlüne dolan mutluluk yüzüne tüm gün yansıyan kocaman bir gülümseme etkisi bırakacak..
ah ne kadar ince düşünceli biriyim;aahhh keşke bir de o eski ince belli kişi olsam :(((
bir gün oturup sadece onu yazmak istiyorum,sayfalarca yazsam yine bıkmam okuyanların ise ağızları açılacak kadar imrenilecek bir hayat öyküsü duymuş olacaklarından da kuşkusuz eminim..

Bu gün ise ayrı bir heyecan var bende..çünkü gül kızım kreşinde bir etkinliğe katılacak..öyle saf kalpli öyle çekingen,utangaç biri ki ürkek bir ceylan adeta..ama büyüdükçe başkalaşıyor..biz ona ingilizce yükleme yapaduralım o bir yandan da çaktırmadan kreşte oynarken söyledikleri makedonca şarkıları söylemeye bile başlamış..bugün tüm kreşte büyük bir etkinlik, kutlama var..kreşin kuruluşunun tarihiymiş..beyaz bir papatya olacak tüm çocuklar,gülden'im de..şarkısının söylenişi şöyle:

''Nie sme si deçinia, fateni za raçinia
Veseli,nasmeani, sekogaş raspeani
Ayde sega skokni ti,napred, nazad zastani! ''

Allah'ım böyle güzel günler görmek te nasipmiş..geçen gün saçlarını iki yandan örerken öyle duygulandım ki..sanki annem ben oldum ;kızımı apayrı duygularla hissettim,annemi ise bambaşka! ..
annecim galiba artık gitgide ben en çok   sen oluyorum ...
sevgilerimle..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ee,siz nedersiniz?